مدعی العموم به مساله مزاحمت های تلفنی اورژانس ورود کند به گزارش بیمارستان دی، سخنگوی اورژانس کشور از مزاحمت های تلفنی که جان افراد بیمار را تهدید می کند و تعداد آن به ۴۸۰ فقره تماس، آن هم تنها از جانب یک فرد اطلاع داد. به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور در ارتباط با پدیده شوم مزاحمت های تلفنی با اورژانس اظهار نمود: شماره اورژانس یک خط اضطراری است که در بعضی شرایط زندگی یک انسان بدان بستگی دارد. این خط توسط برخی افراد به نیت های مختلف اشغال می شود و شاید بیماری که گرفتار حمله قلبی یا سکته شده، در پشت خط معطل می ماند. وی ادامه داد: طی دو سال گذشته بشدت پیگیر این داستان شدیم ولی بدون تعارف باید گفت به جایی نرسیدیم. پیگیری این مساله مشکلی بنیادین دارد چون مطابق قانون مجازات اسلامی، کسی که با خط تلفن منجر به مزاحمت شود، باید با قطعی خط تلفن یا حبس مجازات شود. یکتاپرست با اشاره به اینکه شماره مزاحمان تلفنی مشخص است، اظهار داشت: فردی هست که در چهارشنبه پایان سال ۴۸۰ بار به اورژانس زنگ زده و یک شماره مشخص هم دارد. این فرد مسلماً به یکسری گروه ها متصل است و بخشی از آنها هم به واقع روانی هستند؛ اما آیا اجازه می دهیم یک فرد روانی با چاقو در خیابان ها بگردد و به مردم صدمه بزند؟ وی ادامه داد: این فرد روانی پشت خط تلفن می نشیند و علاوه بر این که سکته قلبی دروغین را به نمایش می گذارد، منجر به اعزام همکاران ما در ترافیک شهر به نقطه ای نامعلوم می شود. همینطور این افراد زندگی سایرین را تهدید کرده و آرامش فکری و روانی همکاران ما را برهم می زند. سخنگوی اورژانس کشور اعلام نمود: خیلی از اینها تماس می گیرند و به دروغ وانمود می کنند که اعضای خانواده شأن درحال مرگ هستند و همکاران ما تا ۵ دقیقه وقت صرف می کنند تا احیای قلبی ریوی را آموزش دهند و در نهایت با خنده ی این فرد مزاحم روبرو می شود. وی ادامه داد: همکاران ما از زمان پاسخگویی با استرس روبرو هستند چون کسانی با اورژانس تماس می گیرند که عزیزانشان پیش روی شأن درحال از دست رفتن هستند. یکتاپرست ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای پیشگیری از این کار اذعان کرد: به ازای هر مورد مزاحمت تلفنی یا به ازای هر شماره، باید یک پرونده شکایت تشکیل دهیم و اگر ثابت شود اتفاقی افتاده است، خط مورد نظر مسدود می شود. سخنگوی اورژانس کشور عنوان کرد: این فرایند بسیار طولانی است؛ ضمن این که ما هزار مورد شماره تلفن شناخته شده در اختیار داریم که به شکل مداوم مزاحم تلفنی می شوند ولی ما نمی توانیم ۱۰۰۰ پرونده تشکیل و هزار بار شکایت نماییم و دستگاه حقوقی هم چنین سیستمی برای پیگیری این میزان پرونده ندارد. وی ادامه داد: از قوه قضا می خواهیم مدعی العموم به این قضیه ورود کند. در یکی از تماس ها صرفا ۶ میلیون تومان جریمه درنظر گرفته اند ولی مزاحمان تلفنی تهدیدهای اورژانس را با خنده پاسخ می دهند. یکتاپرست در مصاحبه با برنامه رویداد تصریح کرد: هر بار در این حوزه بحث می نماییم، اتفاقاً به تعداد مزاحمت ها اضافه شده و آمار مزاحمت اورژانس گاه بعد از گلایه ها بیشتر می شود. منبع: بیمارستان دی 1404/02/04 12:09:12 5.0 / 5 50 تگهای خبر: آرامش , آموزش , استرس , بیماری با این مطلب بیمارستان دی موافقید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط تاکید ایران و روسیه بر گسترش همکاریهای سلامت گروه خونی نجات بخش چرا O منفی در حوادث حیاتی می باشد ۲۰ خدمت دندان پزشکی تحت پوشش بیمه های پایه است پوشش بیمه 20 میلیون تومانی سمعک اجرایی می شود نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب بیمارستان دی نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۳