افتتاح بانك سلول های بنیادی خون قاعدگی در ایران

افتتاح بانك سلول های بنیادی خون قاعدگی در ایران به گزارش بیمارستان دی عضو هیئت علمی مركز درمان ناباروری ابن سینا اظهار داشت: بانك سلول های بنیادی خون قاعدگی در ایران بعنوان سومین كشور بعد از آمریكا و هند افتتاح شده است.



به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، سمیه كاظم نژاد جنین شناس و عضو هیئت علمی مركز درمان ناباروری ابن سینا در مراسم رونمایی از بانك سلول های بنیادی خون قاعدگی برای درمان ناباروری، اظهار داشت: سلول های بنیادی بعنوان یك راهكار جدید برای درمان خیلی از بیماری ها كاربرد دارد و اغلب منابع قابل استفاده آنها، سلول های بنیادی حاصل از خون بند ناف و مغز استخوان است اما این منابع اغلب با محدودیت های دسترسی و داشتن برخی عوارض، روبرو هستند.
وی اضافه كرد: این در حالیست كه امروزه بر طبق نتایج تحقیقات انجام شده توسط محققین ایرانی، می توان بوسیله بافت خون قاعدگی بانوان به صورت ماهیانه به منبع سلول های بنیادی مزون شیمی دسترسی پیدا كرد.
كاظم نژاد اظهار داشت: استفاده از این منبع ابتدا در سال ۲۰۰۷ عنوان شد و ما نیز مطالعات خودرا از سال ۲۰۰۸ آغاز كردیم. خوشبختانه امروز بعد از طی مسیر ۱۱ گانه و همكاری با جهاد دانشگاهی، این تحقیقات به نتیجه رسیده است.
این جنین شناس گفت: ما اغلب با بیمارانی روبرو می باشیم كه حتی روش ivf نیز برای درمان باروری آنها پاسخگو نیست اما تحقیقات زیادی بر روی استفاده از سلول های بنیادی خون قاعدگی بر روی این افراد انجام داده ایم و نتایج بسیار تعجب برانگیزی نیز به دست آورده ایم.
وی اشاره كرد: بعد از تزریق سلول های بنیادی خون قاعدگی به این بیماران، شاهد افزایش ۲۶ درصدی حاملگی طبیعی، افزایش ۴۶ درصدی میزان باروری و افزایش ۳۳ درصدی میزان تولد فرزند زنده بوده ایم.
كاظم نژاد با اشاره به اینكه ایده راه اندازی بانك سلول های بنیادی خون قاعدگی، برای نخستین بار در كشور مطرح شده و ما بعد از آمریكا و هند بعنوان سومین كشور راه اندازی این بانك درمانی هستیم.
این جنین شناس اظهار داشت: هدف ما حفظ باروری و افزایش توان فرزندآوری است. استفاده از سلول های بنیادی قاعدگی حتی برای درمان بیماری های ناشی از یائسگی های زودرس نیز بسیار موثر است و تاحدودی اجرایی شده است.
وی تصریح كرد: بطوریكه بعضی از بیماران درمان شده توسط این روش به سیكل قاعدگی بازگشته اند و امیدواریم با ادامه تحقیقات شاهد حاملگی در این افراد نیز باشیم.
كاظم نژاد اظهار داشت: سوژه دیگر نیز چسبندگی رحم در بعضی بانوان است كه برنامه بعدی ما استفاده از سلول های بنیادی قاعدگی برای درمان این بیماران است.
وی با اشاره به اینكه این سلول ها در سنین پائین تر از تعداد و كیفیت بهتری برخوردار می باشند، گفت: به این منظور بانوان می توانند برای حفظ حاملگی بهتر از سنین پائین تر نسبت به نگهداری سلول های بنیادی حاصل از خون قاعدگی خود در بانكهای سلول های بنیادی اقدام نمایند.


منبع:

1398/10/09
21:51:59
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: بیماری , درمان , دسترسی , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان