رئیس جمهور در جلسه با رؤسای كمیته های ستاد ملی مبارزه با كرونا:

مردم پروتكل های بهداشتی را با جدیت رعایت نمایند

مردم پروتكل های بهداشتی را با جدیت رعایت نمایند به گزارش بیمارستان دی رئیس جمهور با تاكید بر اینكه آغاز فعالیت كسب و كارهای كم ریسك به معنای تغییر شرایط فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت دقیق پروتكل های بهداشتی نیست، اظهارداشت: بر اساس گزارش روسای كمیته های ستاد ملی مقابله با كرونا، اگر همكاری و همراهی مردم و رعایت محدودیت ها و پروتكل ها با همین روالی كه تابحال انجام گرفته، ادامه یابد می توانیم امیدوار باشیم كه به تدریج به شرایط قابل اطمینانی در مقابله با كرونا دست پیدا نماییم.


به گزارش بیمارستان دی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه با روسای كمیته های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با كرونا اظهار داشت: خوشبختانه متخصصان و پزشكان كشور بر مبنای مطالعاتی كه در ایران انجام دادند و با تبادل تجارب و پژوهش های خود با سایر كشورها تا حدود زیادی توانسته اند به روش های رفتاری این ویروس و راههای مقابله با شیوع آن نزدیك شوند كه این بسیار حائز اهمیت می باشد.
روحانی با اشاره به اینكه باید بدانیم بعد از پشت سر گذاشتن محدودیت های حداكثری برای مقابله با ویروس، رعایت پروتكل های بهداشتی می بایست مورد توجه قرار گیرد، اضافه كرد: بر این اساس، آموزش و اطلاع رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد تا مردم بتوانند پروتكل های در رابطه با كسب و كار خود و آن دسته مشاغلی كه احتیاجات آنان را تأمین می كنند، فراگرفته و نسبت به آن آگاه باشند.
رئیس جمهور خاطرنشان كرد: سامانه ای كه وزارت بهداشت و درمان برای ثبت نام كسب و كارها راه اندازی كرده است اقدام بسیار موثر و مفیدی است كه هم می تواند تا اندازه زیادی ما را به نقطه اطمینانی برای رعایت بهداشت و مدیریت مقابله با ویروس نزدیك كند و هم به وسیله آن كسب و كارها به نوبت آغاز به كار كنند.
روحانی تصریح كرد: آنچه در مرحله جدید فاصله گذاری هوشمند اجتماعی دارای اهمیت است این است كه طرح مذكور با مطالعه سبك زندگی ایرانی و با مدلی بومی و در عین حال منطبق بر اصول مصوب بهداشت جهانی انجام می شود.
رئیس جمهور افزود: طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی كه با كار و تلاش فشرده ستاد ملی مقابله با كرونا و روسای كمیته های آن به انجام رسیده، مدلی كنترلی است كه به صورت پلكانی بر مبنای نظر وزارت بهداشت و درمان در حال اجرای آن هستیم.
روحانی اضافه كرد: آنچه در این نشست به آن رسیدیم این است كه تمامی روسای كمیته ها می بایست ارزیابی های دقیق از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی داشته باشند و موانع و مشكلات آنرا در تمامی استان هایی كه در حال اجرا می باشد بررسی و نسبت به رفع آنها در كوتاه ترین زمان اقدام نمایند.
رئیس جمهور تصریح كرد: مأموریت بسیار مهمی به وزارت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده شده كه با تقویت و پشتیبانی شركت های دانش بنیان و مراكز مطالعاتی دانشگاههای علوم پزشكی در تهیه دارو، تشخیص و تست و هم تهیه واكسن این ویروس فعالیت كنند كه با عنایت به توان و بنیه علمی متخصصان كشورمان دستیابی به دارو و واكسن دور از دسترس نخواهد بود.
روحانی همینطور به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دستور داد تا در جهت عملیاتی شدن طرح استفاده از كیت جدید، برای مشخص شدن افرادی كه دارای مصونیت هستند، بررسی سریع داشته باشند.
رئیس جمهور خاطرنشان كرد: همانطور كه مردم در مرحله اول و دوم فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت ها با همكاری و همیاری خیلی خوب خود با مسئولین توانستند كمك شایانی در كنترل ویروس انجام دهند در مرحله فاصله گذاری هوشمند اجتماعی هم انتظار مسئولین همراهی آنان چه در اجرای پروتكل های بهداشتی و چه نظارت بر اجرای آن از جانب كسب و كارها و اصناف است.
وی تصریح كرد: مردم شریف عزیز باید بدانند كه اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی تنها برای فعالیت كسب و كارهای كم ریسك است و به هیچ وجه نباید این طور تلقی شود كه این ویروس و اپیدمی آن به صورت مطلق از بین رفته است و همه پروتكل های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.
روحانی افزود: بر این اساس كماكان در مورد اجتماعات و مراكز پرریسك محدودیت ها وجود دارد و مردم نباید برای كارهای غیرضروری از منزل بیرون بیایند و مسئولین كماكان از مردم انتظار دارند در رعایت پروتكل ها دقت كرده و در شرایطی كه كار ضروری ندارند در منزل بمانند.



1399/01/23
20:35:21
5.0 / 5
3036
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان