معاون وزیر بهداشت خبرداد

سونامی سالمندی در انتظار ایران

سونامی سالمندی در انتظار ایران به گزارش بیمارستان دی اردبیل معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینكه سونامی سالمندی در انتظار كشور است، اظهار داشت: افزایش نرخ سالمندی كشور از 9درصد در سی سال آینده به 25 درصد خواهد رسید.


مریم حضرتی 25 شهریور در کنگره ملی سیمای سلامت خانواده در اردبیل اظهار نمود: زنان بعنوان نیمی از جمعیت کشور می توانند نقش مهمی در جامعه ایفا کنند به صورتی که با تأمین ۶ نیاز خانواده سالم که عبارتند از صمیمیت و همدلی، استقلال اعضای خانواده، رضایتمندی، تأمین نیاز اعضا، انسجام و حاکمیت ارزش های اخلاقی نقشی اساسی را در تحکیم خانواده سالم ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در جهان در ۳۰ سال آینده تعداد سالمندان از تعداد کودکان و خردسالان بیشتر خواهد بود، اضافه کرد: هم اکنون در ایران ۹ درصد جمعیت را سالمندان می سازند اما در ۳۰ سال آینده این میزان به ۲۵ درصد می رسد و شاهد سونامی سالمندی در کشور خواهیم بود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رشد سالمندی در ایران بسیار بالا است، تصریح کرد: ما بایستی روی سالمندی برنامه ریزی داشته باشیم با وجود اینکه امید به زندگی در میان زنان بالاتر از مردان است، ولی نسبت به مردان از کیفیت زندگی کمتری برخوردار می باشند و در دراز مدت شاهد سالخوردگی زنانگی در کشور خواهیم بود.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای سلامت خانواده ها، افزود: اقدامات برای باروری سالم، سلامت مادران، نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میان سالان و سالمندان و هم بهبود تغذیه آنها در نظر گرفته شده است که تاکید اساسی بر برنامه های سلامت میان سالان و سالمندان خواهد بود.
به گفته حضرتی همینطور برای پشتیبانی از سلامت زنان، خانواده و هم پرستاران هدفگذاری هایی در معاونت پرستاری وزارت ترسیم شده است به صورتی که می توان به ارتقای سطح دانش و مهارت پرستاران، تربیت پرستاران ویژه و تخصصی، آموزش به بیمار و خانواده که از ارکان مهم پرستاری است، کمک می نماید.
همچنین برای تدوین آیین نامه مراقبت های طولانی مدت با تعرفه های مشخص، تدوین استانداردهای مراقبت در منزل و... تلاش می نماییم تا این طرح ها هم برای پشتیبانی از افراد سالخورده تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
ایشان در ادامه با اشاره تغییر شیوه زندگی پس از پساکرونا، تصریح کرد: با عنایت به شرایط اجتماعی ناشی از شیوع کرونا و ارتقای سطح بهداشت به نظر می آید در دنیای بعد از کرونا تا حدودی شاهد شیوه صحیح زندگی کردن و مراقبت از خود و نحوه ارتباط درست باشیم.




منبع:

1399/06/26
11:51:33
5.0 / 5
1702
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , بهداشت , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان