۱۷ روش موثر برای پیشگیری از سرماخوردگی

۱۷ روش موثر برای پیشگیری از سرماخوردگی به گزارش بیمارستان دی، سرماخوردگی یکی از بیماری های شایع در فصل سرماست که البته با تقویت سیستم ایمنی بدن تا حد زیادی میتوان از بروز آن پیشگیری کرد.



به گزارش بیمارستان دی به نقل از ایسنا، طبق اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، برای پیشگیری از سرماخوردگی ۱۷ روش سفارش می شود که در ادامه می آید:

- چای سیاه یا چای سبز را با لیمو و عسل استفاده کنید. عسل دارای خواص ضدباکتریایی است. نوشیدن چای و بخور دادن سبب افزایش رشد موهای ریز در بینی و پیشگیری از رشد باکتری ها می شوند.

- رژیم های غذایی کم پروتئین سبب تضعیف سیستم ایمنی می شوند. ازاین رو روزانه غذاهای غنی از پروتئین مانند ماهی، تخم مرغ و ماست به مقدار کافی مصرف کنید.

- در هنگام ورزش کردن در باشگاه ورزشی، بهداشت فردی را رعایت کرده و از حوله های تمیز و دستمال های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

- حداقل یک مرتبه در هفته وسایل شخصی خویش را تمیز و ضدعفونی کنید.

- در هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنید تا میکروب ها در اطراف پخش نشوند.

- برای تقویت سیستم ایمنی با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه قرص یا شربت زینک مصرف کنید.

- هر روز با استفاده از ضدعفونی کننده ها بینی خویش را شست وشو دهید و شوینده های ضدعفونی کننده را از داروخانه ها تهیه کنید یا در منزل یک قاشق چای خوری نمک را با یک لیوان آب مقطر یا آب جوش خنک شده مخلوط کرده و بینی خویش را با آن شست وشو دهید.

- جهت بیرون راندن میکروب ها از بدن روزانه مقدار زیادی آب و نوشیدنی مصرف کنید. این نوشیدنی ها را میتوان از میوه ها و سبزیجاتی مانند کلم، کلم بروکلی، سیب، جعفری، خیار، هویج، لیمو، پرتقال، کیوی و نعناع تهیه کرد.

- برای مصرف روزانه خود یک بطری آب جداگانه در نظر بگیرید و از نوشیدن مشترک یک بطری خودداری کنید.

- برای ایجاد آرامش، روزانه ورزش هایی مانند یوگا انجام دهید. یکی از تمرین های موثر، قرار دادن دست راست روی سر و دست چپ بین ابروها و تنفس آرام به مدت پنج دقیقه است.

- ماهی یکبار ماساژدرمانی انجام دهید. ماساژ سبب افزایش گردش خون در بدن می شود و استرس را می کاهد و در نتیجه سیستم ایمنی قوی تری خواهید داشت.

- روزانه ورزش کنید. چونکه عرق فراوان سبب دفع سموم می شود.

- وسایل آرایش خویش را ضدعفونی کنید. به صورت مثال برای ضدعفونی کردن سر رژلب از مقدار کمی الکل استفاده کنید.

- بدن انسان روزانه به هفت تا هشت ساعت خواب احتیاج دارد. خواب کافی سبب تقویت سیستم ایمنی می شود.

- دست خویش را روزانه چند بار با آب و مواد ضدعفونی کننده مانند صابون بشویید.

- تلفن همراه خویش را با مواد ضدعفونی کننده پاک کنید.

- مصرف الکل را کاهش دهید. الکل سبب کاهش کیفیت و اختلال در خواب عمیق و تضعیف سیستم ایمنی می شود.





منبع:

1401/09/03
16:56:57
5.0 / 5
61
تگهای خبر: آرامش , استرس , باكتری , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان