معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی مطرح كرد؛

دلیلهای تاخیر در ترخیص بیماران

دلیلهای تاخیر در ترخیص بیماران به گزارش بیمارستان دی، معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، درباب دلیلهای تأخیر در پروسه صدور صورتحساب و تأثیر آن بر ترخیص بیماران داشت، اظهار داشت: 36 درصد عوامل مربوط به عملکرد تیم پزشکی است.


به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، در نشست معاون درمان و دستیاران ارشد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) راهکارهای بهبود پروسه ترخیص بیمار از اورژانس و بستری در بخش مربوطه بررسی گردید. امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ازدحام بالای بیماران اورژانس و راهبردهای مدیریتی برون رفت از چالش های ناشی از آن در ۶ ماه اخیر را یکی از مهم ترین دغدغه های معاونت درمان مجتمع خواند و اضافه کرد: این موضوعی است که شما دستیاران ارشد و سایر فراگیران با آن همیشه مواجهید و بهتر از من می دانید که تمامی آموزش شما در دوران دستیاری منوط به بیمار دیدن، نسخه نویسی، پرونده نویسی و درس خواندن است؛ اگر در این راه، بیمار دیدن شما به هر علتی مختل شود کل پروسه آموزشی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. وی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که زیرساخت ها و فرآیندهای بیمارستانی را بگونه ای تسهیل نماییم تا هم درمان بیماران که وظیفه ذاتی بیمارستان است و هم آموزش شما با بهترین کیفیت برقرار باشد. معاون درمان مجتمع در پشتیبانی از کوشش های خستگی ناپذیر دستیاران مجتمع اضافه کرد: من می دانم که مجبورید ساعت ها به علت پراکندگی فضای فیزیکی بین ساختمان های مختلف درحرکت باشید و خوب واقفم به اینکه درس خواندن در شب با این خستگی های مداوم چه مشقت هایی دارد. با این همه باید بعنوان بخش مهمی از ارائه دهنگان خدمت در بزرگ ترین مرکز آموزشی درمانی کشور با برخی آمارها و ارقام آشنا شوید. با شرایط پرفشار و استرسی که اورژانس مجتمع در بیشتر روزهای هفته دارد اگر بخواهیم با همین روند ادامه دهیم حتی با اضافه شدن ظرفیت مهدی کلینیک هم مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند. اورندی، از مشکلات جدی نظام ارجاع بعنوان یکی از مهم ترین علل افزایش حجم مراجعین اورژانس مجتمع یاد کرد و درباب سایر عوامل مؤثر در بروز این مشکل توضیح داد: جایگاه ویژه مجتمع در ارائه خدمات پیشرفته تخصصی و فوق تخصصی، حضور اساتید به نام در مجتمع و تمایل بیماران حتی در بیماری های ساده برای رفتن به آنها، بحث مسئولیت اجتماعی بیمارستان در ارائه خدمات درمانی به تمام مراجعه کنندگان و تبعات قانونی عدم پذیرش بیماران در اورژانس از مسائلی است که تعیین تکلیف بیمارانی که الکتیو بوده و اندیکاسیون بستری ندارند را برای متخصصین طب اورژانس مشکل می سازد و این ها همه در کنار بیماران واقعی نیازمند به خدمات اورژانسی و بیماران صعب العلاج که از نقاط دور و نزدیک می آیند چالش های فراوانی را در ورودی اورژانس مجتمع بوجود می آورد که در خیلی از مواقع قابل کنترل نیست. معاون درمان مجتمع در تبیین اهداف این جلسه خطاب به دستیاران اظهار داشت: شما در دل کار هستید و به تمامی مشکلات از نزدیک واقفید. طبق مطالعاتی که تیم بهبود کیفیت مجتمع درباب دلیلهای تأخیر در پروسه صدور صورتحساب و تأثیر هر یک از موارد آن بر ترخیص بیماران داشت، ۳۶ درصد عوامل مؤثر در ارتباط با عملکرد تیم پزشکی است و شما می توانید به حل آن کمک کنید. قبول کنید بار اورژانس را نباید تنها رزیدنت سال یک بر دوش بکشد. تصمیم گیری درباب تعیین تکلیف و ترخیص یا انتقال به بخش بیمار اورژانس در خیلی از موارد از دانش و شهامت اجرائی رزیدنت سال یک خارج است و حق هم دارد. بطور قطع درجه اعتبار تصمیم یک دستیار سال چهار با رزیدنت سال یک چه در منظر قانونی و چه در بحث درمانی قابل قیاس نیست. وی در تبیین اهداف این جلسه خطاب به دستیاران اظهار داشت: شما در دل کار هستید و به تمامی مشکلات از نزدیک واقفید. طبق مطالعاتی که تیم بهبود کیفیت مجتمع درباب دلیلهای تأخیر در پروسه صدور صورتحساب و تأثیر هر یک از موارد آن بر ترخیص بیماران داشت، ۳۶ درصد عوامل مؤثر در ارتباط با عملکرد تیم پزشکی است و شما می توانید به حل آن کمک کنید. قبول کنید بار اورژانس را نباید تنها رزیدنت سال یک بر دوش بکشد. تصمیم گیری درباب تعیین تکلیف و ترخیص یا انتقال به بخش بیمار اورژانس در خیلی از موارد از دانش و شهامت اجرائی رزیدنت سال یک خارج است و حق هم دارد. بطور قطع درجه اعتبار تصمیم یک دستیار سال چهار با رزیدنت سال یک چه در منظر قانونی و چه در بحث درمانی قابل قیاس نیست. اورندی در پیشنهادهایی برای تسریع ترخیص بیماران از اورژانس و انتقال به بخش مربوطه به دستیاران سفارش کرد: شما دستیاران ارشد و رزیدنت های سال بالا، رزیدنت های سال یک را در اورژانس خصوصاً در شیفت های عصر و شب تنها نگذارید. همراهی شما با آنها در تعیین تکلیف بیماران اورژانس، کمک به حل مشکل اساسی شلوغی اورژانس است. همین طور برای پیشگیری از بستن الکتیو بخش ها که در مواقع اضطرار جهت کمک به چالش های اورژانس که برخلاف خواسته خود ناچار به انجامش هستیم؛ تلاش کنید ترخیص بیماران در ایام پایانی هفته و شنبه ها شکل منسجم تر و سرعت بیشتری بگیرد. وی ادامه داد: در عین حال، استفاده از ظرفیت درمانگاه پزشک عمومی، حضور فلوهای رشته های دارای پروسیجر در اورژانس، ویزیت اساتید در اورژانس و انتقال سریع بیمار به بخش و پیگیری سایر امور درمانی بیمار در بخش مربوطه از دیگر نکاتی است که توجه به آن از طرف درمانگران می تواند معضلات خروجی اورژانس را تا میزان قابل توجهی کم کند. بعلاوه بر بالین بیمار بدحال چه در بخش اورژانس چه در هنگام انتقال به بخش یک پزشک و یک پرستار باید مثل پروانه حضور داشته باشند و او را مدام رصد کنند. اورندی اظهار داشت: در آخر که به عواطف انسانی همه ما برمی گردد باید بگویم که همه ما تجربه از دست دادن عزیزانمان را داریم و می دانیم که چه حال بدی است، پس انتظار می رود همراهان بیماران را درک و با پذیرش اینکه در وضعیت سختی قرار دارند با آنها مدارا نماییم. درمجموع مسائل مطرح شده، شبکه ای از مشکلات درهم تنیده است که حل بخش مهم آن تنها به دست خودمان است.


منبع:

1401/11/08
11:31:46
5.0 / 5
334
تگهای خبر: آموزش , استرس , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان