اتابک: انرژی پایدار برای صنایع تامین گردد به گزارش بیمارستان دی، وزیر صمت با اشاره به اینکه هزینه انرژی و نرخ تعرفه ها برق و گاز در واحدهای صنعتی طی چندین سال گذشته افزایش محسوسی یافته، بر تأمین انرژی پایدار برای صنایع تأکید نمود. به گزارش بیمارستان دی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدمحمد اتابک وزیر صمت با تأکید بر تامین انرژی پایدار برای صنایع اظهار داشت: هزینه انرژی و نرخ تعرفه ها برق و گاز در واحدهای صنعتی طی چندین سال اخیر افزایش محسوسی یافته که این امر ضمن خسارت به تولید، روند سرمایه گذاری در بخش صنعت را کند کرده است.اتابک در نشست اعضاء کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در حالی که تولیدکنندگان نیازمند برق قابل اتکا و سیاستهای روشن در بازار انرژی هستند، بایستی تصمیم گیری ها به شکلی باشد که مزیت تولید از بین نرود.وی اضافه کرد: در سالهای اخیر، تصمیمات در رابطه با بهای انرژی، منجر به افزایش فشار بر تولیدکنندگان شده و بنابراین توان بازسازی، ارتقا و سرمایه گذاری را کاهش داده است.وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنعت در حوزه نیروگاه های خودتامین سرمایه گزاری نموده، تصریح کرد: این نیروگاه ها با هدف تامین برق واحدهای صنعتی به وجود آمده است اما زمانی که کسری ایجاد می شد، چون شبکه در اختیار وزارت نیرو است، بعضی از این نیروگاه ها به شبکه سراسری متصل و برق آنها برای مصارف خانگی استفاده و برق واحدهای صنعتی محدود یا قطع می شود.وی با اشاره به صدمه واحدهای صنعتی در حملات آمریکایی- صهیونی تصریح کرد: صدمه به صنایع کلیدی می تواند منجر به از دست رفتن موقعیت های شغلی و انتقال نیروی کار به سایر بخش ها شود اما وزارت صمت برای ممانعت از تضعیف تولید به عنوان ستون فقرات بر اقتصاد بدنبال بهره مندی از ظرفیت نهادهای دولتی و همکاری مجلس شورای اسلامی است تا صنعت بتواند باردیگر خودرا بازسازی کرده و مزیت تولید داخل حفظ شود.به گفته اتابک، برای حفظ اشتغال و ممانعت از تعمیق مسایل واحدهای تولیدی، هماهنگی هایی با وزرای اقتصاد و کار و رئیس کل بانک مرکزی انجام شده تا حمایت های بیمه ای و تسهیلاتی از کارفرمایان و کارگران صورت گیرد.وی از جذب مشارکت مردمی در طرح های تولیدی اطلاع داد و اشاره کرد: موقعیت های سرمایه گذاری و نحوه مشارکت اقتصادی مردمی بر مبنای تفکیک استانها پایش شده است تا سرمایه. ها به سوی تولید سوق پیدا کند.در این جلسه به موضوعات مختلفی همچون سیاستهای حمایتی دولت از کارفرمایان برای حفظ نیروی انسانی، افزایش ظرفیتهای لجستیکی و حمل و نقل، رفع محدودیت های دسترسی به مسیرهای تجاری، تامین آنفو (ANFO) برای بخش معدن و سایر موارد پرداخته شد.در ادامه این جلسه، حجت الاسلام موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و بقیه اعضای این کمیسیون ضمن تقدیر از خدمات وزیر صمت و معاونت های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در تنظیم و مدیریت بازار در وضعیت جنگی، نسبت به همکاری و سیاستهای حمایتی برای استمرار فعالیت واحدهای صنعتی و سیستم ارزش اعلام آمادگی کردند. 1405/02/19 13:56:16 0.0 / 5 23 تگهای خبر: انرژی , برق , تجارت , تولید با این مطلب بیمارستان دی موافقید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط گذاشتن گوشی زیر بالش هنگام خواب چه خطراتی برای سلامتی دارد؟ آغاز شیوه نوین تسهیلات به طرح های فناورانه دانشگاه علوم پزشکی تهران یک میوه رایج که با التهاب در بدن مبارزه می کند البرز در جنگ رمضان میزبان مصدومان تجاوز دشمن بود نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب بیمارستان دی نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۲