محققان سوئدی می گویند؛

جراحی كاهش وزن از ریسك نارسایی كلیوی می كاهد

جراحی كاهش وزن از ریسك نارسایی كلیوی می كاهد بیمارستان دی: مطالعه جدید نشان داده است جراحی كاهش وزن ممكن است ریسك مبتلا شدن به بیماری كلیوی و نارسایی كلیه را كم كند.



به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، چاقی باعث افزایش ریسك مبتلا شدن به مشكلات جدی سلامت نظیر فشارخون بالا، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع۲ می گردد.
چاقی همینطور فاكتور پرخطر مستقل در مبتلا شدن به بیماری كلیوی مزمن است. شیوه های مختلف درمان چاقی شامل تغییر در سبك زندگی، اصلاح رژیم غذایی، درمان به شیوه دارویی و جراحی است.
مطالعه جدید نشان داد بیماران مبتلا به صدمه كلیوی نظیر وجود میزان بالا پروتئین در ادرار، از درمان به شیوه جراحی فایده خواهند برد. این مسئله مبین آن است كه جراحی از روند پیشرفت صدمه كلیوی از قبل موجود به شكل نارسایی كلیوی پیشگیری می كند.
«آ شولمن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه گوتنبرگ سوئد، در این باره می گوید: «مطالعه ما تاثیرات بلندمدت جراحی برداشتن روده یا معده را به منظور كاهش وزن بر بیماری كلیوی نشان داده است.»
این مطالعه شامل بیش از ۴۰۰۰ بیمار چاق ۳۷ تا ۶۰ سال بود كه به مدت بیش از ۲۰ سال تحت نظر بودند.
نیمی از بیماران تحت جراحی كاهش وزن قرار گرفته و نیمی دیگر با شیوه های قراردادی غیرجراحی درمان شدند.
محققان عنوان می كنند این نتایج نشان داده است كه جراحی كاهش وزن باعث كاهش خطر مرگ و میر، بهبود دیابت نوع۲ و پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی و سرطان می گردد.

1397/01/06
12:55:10
5.0 / 5
4773
تگهای خبر: بیماری , جراحی , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان