نكات كاربردی برای مراقبت از چشم ها

نكات كاربردی برای مراقبت از چشم ها به گزارش بیمارستان دی با بالا رفتن سن احتمال مبتلا شدن به مشکلات جسمی همچون بیماری های خود ایمنی، دیابت، سکته و مشکلات تیروئید که باعث خشکی چشم ها می شوند، افزایش می یابد.


به گزارش بیمارستان دی به نقل از ایسنا، سندرم خشکی چشم عارضه ای است که از تولید ناکافی اشک ناشی می شود.
همینطور مصرف برخی داروها می تواند بر غدد اشکی تاثیر گذاشته و مانع از آن شوند تا عملکرد صحیح خویش را داشته باشند.
بنا بر اعلام هلث دی نیوز، کارشناسان سلامت برای کنترل خشکی چشم راهکارهای زیر را سفارش می کنند:
- رعایت نظافت چشم و پلک ها
- استفاده از عینک آفتابی در فضاهای باز به منظور حفاظت از چشم ها در مقابل نور خورشید
- افزایش رطوبت منزل با استفاده از دستگاه بخور
- مصرف قطره اشک مصنوعی به منظور افزایش رطوبت چشم ها
- استفاده از عینک به جای لنزهای تماسی


۳ سفارش ساده برای مراقبت از چشم ها

همینطور استفاده از روش های طبیعی مراقبت از چشم انتخابی سالم و غیر تهاجمی برای مراقبت از این عضو حیاتی و سلامت بینایی است. در ادامه چند روش طبیعی مراقبت از چشم ها به نقل از "فورآیز" آورده شده است:
- مصرف بیشتر خوراکی های مفید:
ویتامین های مفید برای چشم ها همچون آنتی اکسیدان ها در خوراکی های بسیاری موجود است. برخی تحقیقات حتی نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها با کاهش احتمال مبتلا شدن به بیماری های خاص چشم مانند تخریب لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) وابسته به سن (AMD) می توانند از چشم ها و بینایی شما محافظت کنند.
خوارکی هایی مانند انواع بادام، انواع لوبیا، تخم مرغ، ماهی، کلم پیچ، پرتقال، اسفناج، توت فرنگی، سیب زمینی شیرین و غلات غنی از ویتامین برای محافظت از چشم ها بسیاری مفیدند. این خوراکی ها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف همچون لوتئین و زآگزانتین، انواع امگا ۳، ویتامین های C و E و روی هستند. همه این آنتی اکسیدان ها در محافظت از چشم ها نقش به سزایی دارند.
- پیاده روی:
بعضی از ورزش ها علاوه بر فایده کلی که برای سلامت بدن شما دارند، فوایدی برای چشم ها و بینایی شما هم به همراه دارند. پیاده روی همچون ورزش هایی است که فواید زیادی برای سلامت چشم ها دارد.
در حین پیاده روی می توانید از فواید نور خورشید برای سلامتی هم بهره مند شوید اما فراموش نکنید که حتما عینک آفتابی محافظ UV داشته باشید تا میزان قرار گرفتن در معرض نور UV کاهش پیدا کند. هم چنین بهتر است از ساعت ۸ تا ۱۰ بامداد و ۲ تا ۴ بعدازظهر از بیرون رفتن خودداری کنید.
طبق اعلام انجمن اپتومتریک آمریکا (AOA)، انجام میزان مناسبی از ورزش می تواند احتمال مبتلا شدن به آب سیاه (گلوکوم) را بیشتر از ۴۰ درصد کم کند. با عنایت به این که آب سیاه یکی از بیماری های چشم متداول می باشد که می تواند سبب کوری شود، رعایت این نکته ساده و طبیعی برای مراقبت از چشم امکان دارد برای بینایی شما حیاتی باشد.
- کاهش مدت زمان استفاده از صفحات نمایش:
هنوز هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که ثابت کند استفاده مداوم از صفحات نمایش به چشم های شما صدمه می رساند اما استفاده زیاد از این صفحات می تواند احتمال مبتلا شدن به سندرم بینایی کامپیوتر (فشار چشم دیجیتال) را افزایش دهد.
در زمان استفاده از صفحات نمایش هر ۲۰ دقیقه استراحت ۲۰ ثانیه ای به چشم های خود دهید و با نگاه کردن به فاصله ای دور به چشمان خود استراحت داده و از علایم ناراحت کننده ای مانند تاری دید، خشکی چشم ها و خستگی چشم ها جلوگیری کنید.
هم چنین در نظر داشته باشید که در صورت داشتن عیوب انکساری چشم ها مانند آستیگماتیسم، دوربینی، نزدیک بینی یا پیرچشمی احتمال بروز این علایم در شما بیشتر است. در صورتیکه هر گونه نشانه ای از احتیاج به استفاده از عینک داشتید حتما با پزشک متخصص چشم مشورت کنید، چون که استفاده از عینک های طبی بهترین چاره برای جبران عیوب انکساری چشم هاست.




منبع:

1400/03/09
17:31:36
5.0 / 5
143
تگهای خبر: امداد , بیماری , پزشك , حفاظت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان