روش های جایگزین برای عبور از چالش کمبود پرستار

روش های جایگزین برای عبور از چالش کمبود پرستار به گزارش بیمارستان دی معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اصلاح فرآیندهای پرستاری، اظهار داشت: ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی، با اهمیت ترین هدف معاونت پرستاری بوده و برای تحقق آن از شیوه های مختلف استفاده می شود.


به گزارش بیمارستان دی به نقل از ایسنا، عباس عبادی، در دومین دوره آموزشی مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری، اظهارکرد: یکی از عناوینی که سبب تمایز مدیران پرستاری موفق می شود، موضوع مدیریت منابع انسانی است و کلید موفقیت یک مدیر شناخت خاصیت ها، چگونگی تعامل با نیروها و توانایی رهبری و ایجاد انگیزه برای اثربخشی بیشتر است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت مراقبت های پرستاری، اضافه کرد: در این راه، موانع و محدودیت هایی نیز وجود دارد که باید با تلاش و برنامه ریزی و استفاده از استراتژی های کارآمد و مختلف این محدودیت ها و موانع، مدیریت و مرتفع شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش هایی است که مدیران پرستاری، همیشه دغدغه آنرا دارند و ما نیز به آن اذعان داریم، اما باید توجه داشت که این موضوع، یک چالش جهانی بوده و خیلی از کشورهای دنیا باوجود مواجهه با کمبود نیروی پرستاری، با اتخاذ راهبردهای جایگزین، همچنان خدمات پرستاری باکیفیت و مطلوب ارائه می کنند.

عبادی با تاکید بر ارائه روش های جایگزین برای مدیریت و عبور از چالش کمبود نیروی انسانی، اشاره کرد: اگر نمی توانیم نیروی انسانی لازم را به کار بگیریم، از روش هایی استفاده نمائیم که نیازهای ما را باتوجه به محدودیت نیروی انسانی، برآورده سازد. به عنوان مثال، ثبت و گزارش نویسی پرستاری یکی از این شیوه هایی است که کمک می نماید تا پرستاران در کوتاهترین زمان ممکن گزارش های خودرا ثبت و زمان بیشتری را برای مراقبت مستقیم در بالین بیمار صرف کنند.

وی همچنین، اصلاح فرآیندهای در رابطه با پرستاری و حذف فرآیندهای غیر مرتبط را از دیگر راهکارهای جایگزین برشمرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که همکاران پرستار ما، آنرا به عنوان یکی از موانع ارائه مراقبت مستقیم معرفی می کنند، فرآیندهای ثبت و مستندسازی است که به دلیلهای مختلف و با اهداف متفاوت انجام می شود. به عنوان مثال، به زعم همکاران، پروسه اعتباربخشی نیاز به ثبت مستمر دارد که وقت زیادی را از پرستاران می گیرد و بدین سان فرصت ارائه مراقبت مستقیم در بالین بیمار کاهش پیدا می کند.

به گزارش وبدا، عبادی این مساله را یک برداشت نادرست تلقی کرده و اظهار داشت: بنا بر این تلاش شده در دوره های آموزشی مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری، با بهره گیری از اساتید خبره در زمینه مدیریت، فرآیندها و نتایج حایز اهمیت در ارزشیابی ها مشخص و انتظارات ارزیابان از مدیران پرستاری بیان شود تا آنها دقیقا مبتنی بر انتظارات عمل کرده و مستندسازی ها را بصورت هدایت شده و مبتنی بر هدف انجام دهند.

گفتنی است، دوره آموزشی مدیریت اثر بخش در پرستاری به همت دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری معاونت پرستاری برای کلیه مدیران پرستاری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در قالب چهار دوره و برمبنای تقسیم بندی مناطق آمایشی در تیرماه جاری با هدف توانمندسازی مدیران پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجام شد.




منبع:

1401/04/14
23:47:27
5.0 / 5
161
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان