در گفت وگو با بیمارستان دی اعلام شد ارسال ۱۲۰ پرونده تخلف پزشکی به مراجع قضایی به گزارش بیمارستان دی، مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از معرفی 120 پرونده تخلف پزشکی به مراجع قضایی آگاهی داد و اظهار داشت: عمده تخلفات در حوزه اضافه دریافتی از بیماران بوده است. دکتر سلمان حیدری در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت بررسی پرونده های تخلفات پزشکی در قرارگاه نظارت بر سلامت، اظهار داشت: باتوجه به ساختاری که در قرارگاه نظارت بر سلامت وجود داشت، سال قبل با حضور نماینده مراجع ذی ربط مانند دادسرای جرائم پزشکی، نماینده دادستانی و مسئولان سازمان تعزیرات، معاونت درمان وزارت بهداشت و... بیش از ۳۰ جلسه قرارگاه نظارت بر سلامت تشکیل شد که در آنجا نزدیک به ۱۲۰ پرونده افراد یا موسسات حوزه سلامت بررسی و بصورت اولیه متخلف شناخته شدند. در این زمینه بیشتر بخوانید: طبابت دانه درشت ها با سکه و ارز و بیت کوین وی با اعلان اینکه این پرونده ها جهت بررسی بیشتر و اعلام حکم قضایی به سازمان تعزیرات و سازمان نظام پزشکی و گاهی به دادسرای جرائم پزشکی ارسال شد، اظهار داشت: عمده این پرونده های تخلف در زمینه سلامت در حیطه سازمان تعزیرات قرار می گرفت که متاسفانه تا حالا حدود ۲۹ پرونده به رای اولیه رسیده و پنج پرونده هم به رای تجدید نظر رسیده است که دراین زمینه ما خیلی راضی نیستیم؛ برای اینکه سازمان تعزیرات در آن حد که ما انتظار داشتیم که به سرعت و قاطعانه به این پرونده ها رسیدگی کند، انجام نشد و ما در این دو حیطه مقداری گلایه مند هستیم. برای اینکه هم به سرعت رسیدگی به پرونده ها انجام نشد و هم رسیدگی بصورت قاطعانه نبود. باوجود این که نمایندگان سازمان تعزیرات در قرار گاه حضور دارند و می توانند تخلف را تایید یا رد کنند، اما وقتی در سازمان تعزیرات افراد متخلف تبرئه شده یا دیر نتیجه اعلام می شود، اثر قرارگاه سلامت را خیلی کم می کند. حیدری با اعلان اینکه امسال در نظر داریم تلاش نماییم که اقدامات قرارگاه سلامت در بررسی و برخورد با تخلفات حوزه سلامت موثر باشد، اظهار داشت: بر این اساس طی مذاکراتی که با دادستانی، تعزیرات، وزارت دادگستری و... خواهیم داشت، تلاش می نماییم که بررسی های قرارگاه سلامت، بازدهی مناسبی داشته باشد. وی با اعلان اینکه در این ۱۲۰ پرونده ای که بررسی شده اند، عمده تخلفات در حوزه اضافه دریافتی از بیماران بوده است، اظهار داشت: البته گاهی تخلفاتی مانند بحث موسسات درمانی بدون مجوز بوده که حکم تعطیلی داده شده یا تخلفاتی در حوزه اضافه دریافتی در موسسات برای تجهیزات و... بوده که برای این ها هم علاوه بر این که جریمه در نظر گرفته شده، تذکرات لازم هم داده شده است. در عین حال متاسفانه در زمینه اضافه دریافت، بحث دریافت سکه و دلار هم مطرح است و مردم در صورت مواجهه با آن باید شکایت کنند و بی شک وقتی تعداد شاکیان دراین زمینه بالا باشد، امکان پاسخگویی و برخورد بهتر وجود دارد. در عین حال هم بیماران نگران ادامه درمان شان نباشد و معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظفند که پزشک جایگزین معرفی کرده و درمان آن فرد پیگیری شود. حیدری اشاره کرد: مردم می توانند با تماس با سامانه ۱۹۰ شکایت خودرا مطرح کنند. منبع: deyhospital.ir 1402/02/08 15:57:40 5.0 / 5 449 تگهای خبر: بهداشت , پزشك , پزشكی , درمان با این مطلب بیمارستان دی موافقید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ضرورت بروزرسانی دانش دندانپزشکی با تکنولوژی های جدید شروع فصل تازه درمان بیماران قلبی- عروقی امید تازه برای بیماران سی اف با داروی جدید ناباروری یک بیماری پزشکی قابل درمان است نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب بیمارستان دی نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۴