رئیس سازمان نظام پزشكی هشدار داد؛

تاب آوری جامعه پزشكی حدی دارد

تاب آوری جامعه پزشكی حدی دارد بیمارستان دی: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به نگاه سلبی و غیرمنعطف که موجب کاهش کیفیت خدمات پزشکی خواهد شد، هشدار داد.


به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی، در حاشیه جلسه شورای عالی نظام پزشکی، اظهار داشت: در ابتدا خبر خوبی را اعلام می کنم که اختتام مشکلات مربوط به یک موضوع قدیمی است که داستان مشکلات مربوط پرونده سازمان نظام پزشکی درباب شکایت تعرفه ای از سال ۱۳۸۴ تا حالا ادامه داشت و بارها حساب های سازمان به این علت بلوکه شده بود در نهایت در تجدید نظر دیوان عدالت اداری به نفع سازمان نظام پزشکی رأی داد و این پرونده بعد از ۱۵ سال مختومه شد. وی ادامه داد: درباب بحثی که تعزیرات حکومتی و معاون پیشگیری این سازمان مکاتبه ای درباب دریافت هزینه اقلام محافظتی با سازمان انجام داده که در این نامه عمدتاً به وظایف شورای عالی سازمان اشاره شده و بعد ذکر شده که برمبنای سوابق و برمبنای احکام دائمی حق تعرفه گذاری با سازمان نظام پزشکی نیست، اما همانطور که مصوبه شورای عالی و نیز نامه ای که ما در این خصوص برای شهرستان ها ارسال کردیم، تصریح دارند، این یک اتفاق غیر منتظره و ناگهانی ناشی از پروتکل های تدوین شده توسط وزرات بهداشت است و ربطی به تعرفه گذاری ندارد. ظفرقندی افزود: نامه جوابیه ای که توسط شورای عالی و مشاور حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی برای تهیه شده کلاً یک سوال محور اصلی است: «محل تامین هزینه های اقلام حفاظتی کجاست؟» آنچه مشخص است این است که اگر این پروتکل ها ابلاغ گردیده باید هزینه آن تامین شود و طبیعی در دوره پس از کرونا هم این شرایط مرتفع می شود و در نتیجه موضوعیت آن برطرف می شود. وی ادامه داد: درباب موضوع افزایش تعرفه ها به صورت تکمیلی برای اواخر سال ۱۳۹۹ هم همانطور که همه اعضای صنف باخبر هستند شورای عالی بیمه یک افزایش گلوبال را برای مدت زمان باقی مانده سال ۱۳۹۹ تصویب کرد اما متأسفانه این مصوبه در هیأت وزیران طرح نشده و اجرائی هم نشده است. رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، اشاره کرد: من همین جا هشدار می دهم که این نگاه سلبی و غیر منعطف بطور قطع موجب هرج و مرج می شود و نتیجه قطعی آن کاهش کیفیت خدمات پزشکی است. در این جا می خواهم اعلام هشدار کنم که تاب آوری و تحمل جامعه پزشکی حدی دارد و این واقعیتی است که دوستان در نظر نمی گیرند، ولی بطور قطع یک روز با تبعات آن روبرو خواهند شد. وی ادامه داد: واقعیت این است که بیمه ها و سازمان برنامه و بودجه اعلام نموده اند که منابع لازم در این مورد را ندارند و البته ما این بحث را قبول نداریم و معتقدیم باتوجه به کاهش بار مراجعات و درمان های الکتیو آنها میزان بالایی صرفه جویی دارند، اما به هر حال آنها این بحث را مطرح کرده اند و در آخرین جلسه خود بدون حضور نمایندگان ما اعلام نموده اند که ما این بحث افزایش تعرفه ها برای ماه های آخر سال را قبول داریم اما از آنجایی که امکان این افزایش را در سال ۱۳۹۹ نداریم و هر سال فقط یک دفعه تعرفه اعلام می شود ما این افزایش را به همراه افزایش تعرفه های معمول هرساله در سال ۱۴۰۰ انعکاس خواهیم داد که البته ما این مورد را قبول نداریم و پاسخ آنرا به صورت حقوقی خواهیم داد. ظفرقندی اظهار داشت: درباب موضوع نسخه الکترونیک هم باید بگویم که نقطه نظرات تمام شهرستان ها جمع آوری و به سازمان تامین اجتماعی اعلام و همه آنها در برنامه سازمان تامین اجتماعی لحاظ شده است و این نقطه نظرات تامین خواهد شد.


منبع:

1399/09/30
14:10:33
5.0 / 5
426
تگهای خبر: بهداشت , بیمه , پزشك , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان