دانشگاه هاروارد اعلام كرد؛

تاثیر تتراسایكلین در بهبود ناراحتی حاد تنفسی كووید ۱۹

تاثیر تتراسایكلین در بهبود ناراحتی حاد تنفسی كووید ۱۹ پژوهشگران می گویند تتراسایكلین ها فقط نقش آنتی بیوتیكی ندارند بلكه این داروها دارای خواص ضدالتهابی و تنظیم كننده سیستم ایمنی نیز هستند.



به گزارش بیمارستان دی به نقل از مهر، بنظر می رسد کروناویروس ابتدا به لایه بیرونی مجاری هوای انسان حمله می کند. در بیماران مبتلا به نوع شدید آن، بیماری پیشرفت کرده و منجر به نارسایی تنفسی و سندروم ناراحتی حاد تنفسی می شود.
در این شرایط نیاز به درمان فوری بسیار لازم است چونکه شواهد نشان میدهد تاثیرات فوق التهابی و تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن از عوامل موثر در پیشرفت بیماری هستند.
در مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافتند تتراسایکلین به خاطر تاثیر در تنظیم سیستم ایمنی در درمان بیماری کووید ۱۹ موثر است.
تتراسایکلین علاوه بر فعالیت ضدباکتریایی دارای عملکرد ضدالتهابی هم است. این دارو دارای توانایی توقف تکثیر سلول های T و کاهش تولید مولکول های سیگنال ده التهابی است. این دارو برای درمان HIV و مالاریا هم استفاده می شود.
محققان در این مطالعه دارو تتراسایکلین را بر روی ۲۴ بیمار بررسی کردند. نتایج نشان داد تتراسایکلین می تواند نیاز به دستگاه تهویه ونتیلاتور و طول مدت بستری بودن در ICU را در بیماران کم کند.
از آنجائیکه معمولاً کروناویروس سبب تقویت سلول های لایه بیرونی دستگاه تنفسی می شود و واکنش های التهابی ریه را ترغیب می کند. این شرایط بوسیله تتراسایکلین ها متوقف می شود.

1399/05/11
15:20:17
5.0 / 5
2312
تگهای خبر: التهاب , باكتری , بیماری , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان