سفارش رییس شبكه هپاتیت درباره افرادی كه نباید خون اهدا كنند

سفارش رییس شبكه هپاتیت درباره افرادی كه نباید خون اهدا كنند بیمارستان دی: رییس شبكه هپاتیت ایران و مشاور سازمان انتقال خون سفارش كرد كه افراد با سابقه رفتارهای پرخطر یا با سابقه هپاتیت بی و سی در خانواده، از اهدای خون خودداری كنند.


به گزارش بیمارستان دی به نقل از ایسنا، دكتر سید موید علویان اظهار داشت: خوشبختانه هم اكنون خون های اهدایی و فرآورده های آن بی خطر بوده و در خلال ۲۰ سال اخیر فعالیت های سازمان انتقال خون در جهت انتخاب اهدا كننده سالم و انجام تست های غربالگری دقیق و حذف افراد پرخطر از مقوله اهدای خون، سبب كاهش هپاتیت بی و سی در جامعه شده است.
او همینطور اضافه كرد: واكسیناسیون هپاتیت بی در اهداكنندگان مستمر، اقدامی موثر در كاهش هپاتیت بی به حساب می آید.
رئیس شبكه هپاتیت ایران تصریح كرد: راه های انتقال هپاتیت بی در ایران بیشتر در افراد با سابقه فامیلی خصوصا با استفاده از مادر به نوزاد، حجامت و خالكوبی غیر بهداشتی و افراد با سابقه رفتارهای پرخطر می باشد؛ در صورتی كه هپاتیت سی بیشتر در معتادان تزریقی دیده می گردد.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، علویان در انتها تصریح كرد: همه ایرانی ها یكبار آزمایش هپاتیت بی را در آزمایشگاه های تشخیص طبی انجام دهند و افراد در معرض خطر از لحاظ هپاتیت بی و سی بررسی شوند.



1397/02/16
12:08:37
5.0 / 5
4883
تگهای خبر: سازمان انتقال خون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
بیمارستان دی
deyhospital.ir - تمامی حقوق سایت بیمارستان دی محفوظ و متعلق به مالک دامنه است

بیمارستان دی

بهداشت و درمان